lördag 26 januari 2013

Själ och hjärta kvar i trädgården !



De lila/rosa/vita nyanserna fortsätter !

I tankarna och med själ och hjärta är jag fortfarande kvar ute i trädgården och planerar hur det skall se ut framför växthuset i sommar så det här inlägget blir en fortsättning på det förra.

Tycker att de lila/rosa/vita nyanserna står sig bra mot stenpiedestalen med vattenfontänen så jag hoppas att doftpelargonerna överlever vintern i förrådet och kan komma tillbaka på sin plats vid fontänen igen till sommaren.

Inte för att hoppet är stort när jag kikar in de torra bruna varelserna på bordet i förrådet .... döljer det sig verkligen någon form av liv djupt därinne ?!




Sommaren 2013 skall PRUNKA !

Jag tänkte att de stora urnorna skulle få samma sorts blommor som trätråget i sommar, stjärnöga och lobelia. I somras satt jag paradisblomster, grusnejlika och småblommig petunia i urnorna men någonstans under vår semestern torkade allt ihop och repade sig sedan aldrig. Det syns ju också på bilden.

Men till sommaren 2013 skall det PRUNKA igen och bli så DÄR snyggt som i drömmarna !! Vilken tur att man kan drömma sig igenom januari så den går LITE fortare ... tänk att nästa helg är det redan februari ... vi går med stormsteg mot VÅREN ... JIPPIE!

Trevlig helg alla !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. hvor er det smukke billeder du viser - skønt drivhus :) Anne Gine

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackert vid sten fontänen.
    Håller tummarna åt dig, de brukar vara mer tåliga än man tror de där pelargonerna. nerklippta så brukar de ta igen sig.
    till helgen åker vi till Örebro.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Åh, så herlige og sommerlige drømmer!

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli så snyggt i din urna! Gillar färgerna.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Härliga drömmar! Kommer bli såå fint framför ditt växthus i sommar♥

    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Åh, du har så fint! Jag gillar färgkombinationen med det lila, tror också att jag ska satsa på det i år. Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Det ser så fint ut på bilderna så jag tror på en liknande fortsättning i år också:)
    Ja, januari har svicht förbi ovanligt fort!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Du har det så underbart och får till det så vackert både i verkliga livet och på foto...=)
    Tack för all inspiration..!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Jag har också pelargoner i källaren men har inte skött dem. Så snart ska jag ner och kasta dem i komposten :-/ Ibland blir det inte alls som jag har tänkt mig.

    Blev så himla förtjust i dina pelargoner med lilarosavita nyanserna. Kanske att jag skulle satsa på sånna...? Mycket vackra!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa