söndag 21 juli 2013

Loppad gris med vingar flyttar in !



Nu har ängeln i köksträdgården fått 
sällskap av en bevingad gris ! 

Av en händelse hade dom antikmarknad i Rättvik precis när vi åkte förbi och det var ju synd att missa en sådan chans till loppisfynd .... så naturligtvis blev det en runda innan vi åkte vidare.



Ställde fram grisen i rätt tid !

På fredagen fick grisen fortfarande bo bakom disken för då hade loppisförsäljaren inte bestämt sig för om hon ville sälja grisen eller inte ... men på lördagen ställde hon ändå fram den framför sitt bord på marken tillsammans med lite andra saker och det var där jag fann den en stund senare och kände att den ville flytta med mig hem !

Den är gjord av gjutärn och ganska tung och precis lagom patinerad ... och nu hoppas jag den skall trivas i köksträdgården hos mig och skickar en hälsning till loppisförsäljaren om hon tittar in här att jag är så glad över att hon bestämde sig för att sälja grisen ... jag är så förtjust i den  !

Visst är det skönt i sommarvärmen men nu längtar jag efter regn ... i alla fall på nätterna så växterna också mår bra !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


10 kommentarer:

  1. Den där grisen skulle passa mycket bättre HÄR! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken tur du hade att hon ville sälja den! Det är verkligen en gris man blir förtjust i!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten gris! Klart att den skulle få bo hos dig, passar ju jättebra!
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. En sån mysig gris, den kommer nog att trivas hos dig!
    Ha en härlig fortsättning på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar gris!! Måste vara en kusin till min gris med vingar fast min är rostig:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Vem hade kunnat motstå den lilla grisen?! Kul att ha något lite annorlunda i sin trädgård.

    SvaraRadera
  7. Sicken söt gris!! Ser ut som att den 'ylar' en trädgårdsserenad eller nåt :-) Förstår att du är nöjd med köpet (och att den blev till salu).

    Stor kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. Så fin! Passar perfekt i köksträdgården men som Ruben skriver...Den skulle passa ännu bättre här ;-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Vilken charmig gris du hittat! Ibland ska man ha tur!/Susanne

    SvaraRadera
  10. Åh, vad hon ångrar sig nu, loppisdamen! Sötaste grisen någonsin!

    Solkram från Eva-Mari, som undrar hur det gått med skrivarkursen?

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa